NOFC – Preàmbul
La renovació constant de l’escola fa que les seves estructures internes i els criteris que regeixen el seu funcionament ordinari s’hagin d’actualitzar periòdicament.
Amb aquests criteris el present reglament recull el conjunt de normes i orientacions que regulen el funcionament ordinari del Centre en els aspectes més importants i, de manera especial, el seu model de gestió.
Aquest reglament ha estat elaborat en fidelitat al caràcter propi del Centre i a les disposicions legals bàsiques que incideixen directament en la gestió organitzativa de Centres Escolars, concretament: la Llei Orgànica 8/1985 reguladora del Dret a l’Educació (LODE), la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació (LOE), la Llei d’Educació 12/2009 (LEC), la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, d’educació – (LOMLOE) i també els decrets del Govern de la Generalitat relatius a l’educació escolar, en particular el Decret 110/1997 que regula els òrgans de govern i de coordinació dels centres docents privats acollits al règim de concerts educatius i el Decret d’Autonomia de centres educatius 102/2010.
Tenint en compte tot això, heus aquí les parts de què consta el reglament del nostre Centre:
- La nostra escola: presenta la definició de l’escola, recull molt esquemàticament els elements bàsics del seu model educatiu i defineix la comunitat educativa.
- Estructura organitzativa presenta l’organització del Centre pel que fa als òrgans de govern i gestió. Es descriuen els òrgans de coordinació directiva, pedagògica, administrativa i de gestió, tant unipersonals com col·legiats i la seva funció i camp d’acció dins el projecte educatiu del Centre.
- Projecte educatiu: descriu l’organització de l’escola en l’elaboració, aplicació i avaluació del Projecte Educatiu.
- Comunitat escolar: descriu els aspectes normatius que regeixen cadascun dels sectors de la comunitat educativa.
- Convivència a l’escola: s’ocupa de la Comissió de conciliació amb les seves funcions i competències.
- Funcionament del centre
L’elaboració d’aquest reglament ha estat impulsada i coordinada pel titular del Centre, i hi han intervingut els òrgans de participació de la comunitat educativa segons les respectives competències.